onsdag 11 maj 2016

Reclaim the trädgård

Undan för undan har vi försökt ta tillbaka trädgården från vildmarken. Mest har det handlat om lite halvhjärtat gräsklippande när det blivit för långt för att ignoreras. Men nu tog vi ett ordentligt tag som första steget mot att få en riktig trädgård. Vi har gjort en rejäl kompost för alla gamla grenar och liknande. klippt ytterligare en bit av "gräsmattan" och framförallt planterat en del nya växter.
Två turer till plantskolan i Härnevi blev det. Sommarvädret inspirerade till inköp men nu får det gärna regna lite när vi är borta så att inte våra nyplanterade växter torkar ut.

Två äppelträd, två päronträd och ett körsbärsträd. Tur att det är ganska lättgrävt. Jag hittade förresten vad jag tror är spår av gamla vägen när jag grävde ner trädet som står närmast nuvarande vägen. drygt 50 cm ner i jorden träffade jag på ett lager av packad grus och sten, det stämmer bra med var vägen borde ha legat tidigare.

En odlingslåda hann vi bygga också, ska bli tre till men tiden räckte inte - dessutom fick allt vi handlat hittills plats i den här. Lådan är bygd av gamla bjälkar som blev över från grannens lada när de renoverade den.

Utanför bild finns dessutom ett par björnbärsbuskar och en rabarber.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att jag har er i blofeeden för att jag ser saker på insta, men det går ju inte att lägga till er i bloglovin? Nu har jag ju å andra sidan massor med spännande att läsa igenom, men kär min dag vad fint det börja bli! målningen var ju rikitg läcker, och tegelgolven. Komposten är det bästa som finns! Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran! :-)
      Har inte riktigt kollat hur man gör för att kunna bli tillagd i bloglovin, ska se om det är något man kan slå på...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.