måndag 30 mars 2015

Ritat lite...

Har ritat lite på trädgård. Det är rätt kul att sitta och fundera och få fram resultatet direkt, riktigt så funkar det ju inte i verkligheten.
Så här tänker vi just nu - det fina med att det tar lite längre tid irl är att man hinner ändra sig ett par gånger till...
På baksidan behåller vi, som sagt, det mesta av parken som den är. Över infiltrationen lägger vi trädgårdslandet och en pergola som man kanske kan fika i. Jag blev inspirerad av en massa trädgårdsbloggar och hade tidigare någon sorts idé om att vi skulle kunna komma igång med det redan nu till sommaren men så kommer det nog inte bli. 

Någon sorts lekstuga/klätterträd ska vi bygga redan nu under våren men den är inte inritad - jag kom inte riktigt på hur jag skulle rita.

På framsidan vill vi ha några fruktträd, odlingslådor för örter och en uteplats. Uteplatsen blir nog stenlagd. Sen blir det nån sorts rondell som binder ihop alltihop.

Vi har lite idéer om uthus, garage och växthus men det är inte inritat än...


4 kommentarer:

  1. Jag tänkte att vi kanske kan komma och fika i sommar?

    SvaraRadera
  2. Det kommer ju bli helt fantastiskt det där! och jag kommer bli lite avundsjuk men genast tala mig själv till rätta :)

    SvaraRadera
  3. Den tydliga, för besökare inbjudande grinden "Här går man in" saknas. Jag misstänker att det från början fanns en ingång genom ett portlider nere ifrån allén i huvudbyggnadens längsriktning.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.