måndag 2 november 2015

Väggarbete

I helgen har jag varit själv nere vid stugan och jobbat med väggar. Eftersom skitdörren till slut är monterad så kunde jag nu göra smygar och sen lerklina den väggen. Skönt att äntligen få det rummet klart!
Jag glömde ta bilder när jag var klar, men så här såg det ut under resans gång. Jag kom på att jag ville ha bilder på hur elen är dragen innan jag putsade för väggen. 

Den torkade lerkliningen uppe vid taket är ett hål som vi fyllt sedan tidigare. Det funkar bra att göra så om det inte är bärande delar. Lättare att fylla med lerklining än att halvsula.

Jag hann även få klart panelen i badrummet som jag hade börjat med för ett tag sen. Då slutade jag eftersom jag var rädd att panelen var för fuktig. Nu har den stått och sällskapat med luftavfuktaren i några veckor och min nyinköpta fuktkvotsmätare sa att det var ok att sätta upp den nu. Blev dessvärre ingen bild på det heller. Jag har slarvat med dokumenterandet under helgen men å andra sidan har jag fått ganska mycket gjort. Jag lyckades till exempel få igång pickupen igen så att jag kunde åka till tippen med en massa gammal bråte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.