torsdag 7 augusti 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Eftersom vi fått tag på ett kök kunde vi börja mäta var skåpen ska sitta och var elen ska dras. Jag skulle bara ta ner det väggfasta bordet under fönstret så skulle det vara snabbt gjort.

Väggen bakom bordet visar sig vara i riktigt dåligt skick, jag provar med kofoten och det tar inte stopp förrän jag stöter i fönsterfodret - på andra sidan väggen. Genomruttet...
Understycket på fönsterkarmen följer med ut på andra sidan, helt kaputt den med.

Bara att ta ut det trasiga fönstret...

Såga bort de dåliga delarna (och sätta en gåt i väggen mot dörren som vinglade vådligt)...

Fylla i bortsågade delar med "ny" stock...

Så ett dygn senare var det dags att ta tag i mätandet där det slutade.

Vän av ordning undrar såklart var jag fick ett nytt fönster ifrån. Hade sån tur att det stod en gammal karm med samma mått ute i boden. Man ska ha lite tur också! :-)

4 kommentarer:

  1. det får banne mig anses som tur! Vägen från A till B är ibland slingrig som en skogsstig!

    SvaraRadera
  2. Ja senaste dagarna har vi verkligen haft tur - det hör ju inte direkt till vanligheten att reservdelar till gamla hus ramlar över en precis när man behöver dem!

    SvaraRadera
  3. Otrolig tur! Har den suttit här förut - och varför var den i så fall utbytt?? Varför hela karmen och inte bara det dåliga?

    SvaraRadera
  4. Ja, den är lite av ett mysterium - tror den får bli ett eget blogginlägg...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.