måndag 25 augusti 2014

Fail

Lerkliningen som jag satte upp för ett par veckor sen blev visst inte så bra som jag hade hoppats på.

Breda sprickor och stora sjok som håller på att falla ner...

Hur kunde det bli så här? Förra väggen vi gjorde blev väldigt slät och hade knappt några sprickor alls. Jag ringde min lersupport Johannes för att få råd. Orsaken verkar vara en kombination av för torr och fet blandning i kombination med för lite halm. 

Vi låter det torka färdigt, knackar bort de delar som lossnat och lappar i. Tur att det inte var värre...

2 kommentarer:

  1. Det är väl "bara" att jobba upp det igen och korrigera blandningen. Inget material går väl till spillo. Men arbetet förstås...

    SvaraRadera
  2. Jepp "bara" att fixa till, var först rädd att jag skulle behöva ta ner allt men så var det lyckligtvis inte. Bra att lära sig genom att göra fel tidigt också ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.