måndag 7 september 2015

Nästa steg i badrummet

Har fortsatt med badrummet i helgen. Jag började med att måtta på hur hög panelen skulle bli. Det är en massa saker att ta hänsyn till; takhöjd, fönster, öppen spis, stänkskydd och gyllene snittet... Jag testade många olika höjder med laserpasset uppskruvat på stativ.
Beslutade till slut att sätta panelen något lägre än på bilden, i höjd ned övre spröjsen på fönstret.

Sen gjorde jag en golvsockel av tegel. Lite trixande där med för att få sockeln att hamna på rätt ställe för att panelen ska bli rak. Väggarna buktar och lutar åt alla möjliga håll.
Jag satte upp panel på första väggen men sen blev jag rädd att virket var för fuktigt. Det vore ju inte roligt om den torkar isär senare. Panelen har legat i ett tält ute så det har inte regnat direkt på den men det har ju varit fuktigt i luften...

Nu har jag burit in resten och satt igång luftavfuktaren. Hoppas det har torkat så jag kan fortsätta nästa gång.

Ovanför panelen ska det sitta en list och sen tapet - exakt vilken tapet är inte klart än. Panelen kommer nog att målas i något jugendinspirerad grön ton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.