onsdag 6 april 2016

Spikfabrik

I början av bygget tyckte jag att det var överkurs att ta hand om gammal klippspik för att återanvända. Tänkte att det kan jag ju köpa nytt när jag behöver. Sen gjorde jag det - köpte nytt alltså. Jäklar vad dyrt det är och inte heller lika snygga skallar som på de gamla. Fast det kanske är att jag köpte fel sort - vill inte testa att köpa fler paket för många hundra kronor ock bli besviken igen.

nåja nu har jag istället börjat återanvända spik istället - det är ju märkvärdigt enkelt både att få loss spikarna i rätt ok skick men framförallt att räta ut dem sen. Sen hör det ju till historien också att vi i början av bygget jobbade med panelen ute och med de fuktskadade delarna inne så den spiken var i mycket sämre skick.

Ganska meditativt att stå och räta ut spik ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.