måndag 4 april 2016

Badrumsväggar

Temat för helgen har varit att fixa väggarna i blivande badrummet. Jag har sedan tidigare satt upp en del panel men nu var det dags att få klart resten. Ett par av väggarna var så sneda att jag skulle bli tvungen att putsa väldigt tjockt för att jämna ut - valde därför att sätta skivor där istället. Ovanför panelen ska det tapetseras så jag hoppas att det blir bra. Kommer behövas någon form av underlag under tapeten för att det ska bli jämnt.

Figursågad panel runt öppna spisen.

Putsat på andra väggar.

Återstår att räkna ut hur vi ska göra med taket. En del av originalplankorna är i bra skick medan andra är dåliga. Dessutom är de inte spåntade så det rasar hela tiden en massa skräp i huvudet på mig när jag jobbar där inne. Jag försökte dammsuga bort allt spån och sand uppifrån men så fort man rör taket så rasar det ner nytt bös.

Sen ska öppna spisen fixas till också - inte heller där har vi lyckats bestämma oss för exakt hur det ska bli. den öppna spisen har vid något tillfälle konverterats till vedspis. Man har murat in en järnspis (som är borta nu) och tagit bort en del av spiskåpan och ersatt med en plåt. det är alltså mest utseendet vi måste göra något med, men det är inte så bara det...

2 kommentarer:

  1. Kan man inte nåta tak likväl som golv?
    Siv

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kanske man kan - har aldrig hört talas om det men det borde int evara omöjligt. Nu har jag i alla fall tagit ner taket och ska fixa det lite noggrannare...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.