torsdag 17 juli 2014

Sommarlivet på gården

Här är vårt base camp på sommaren. Rejäl husvagn med rejält förtält. Utekök och utedusch. Det går ju nämligen inte att bo i nåt av rummen i själva huset… :)

Jo, jag vet. Det finns snyggare utekök. Men detta var billigt att införskaffa material till och extremt lättmonterat! Det här är andra året det sätts upp. (Lecablock och lagerhyllplan - bara.) Här prejar vi och lagar mat, grillen står bredvid, och fixar disken. Det är väldigt skönt att slippa diska i husvagnen.


 Det här är vår utsikt på morgonen när vi äter frukost. Skrutthuset. Fina skrutthuset.

Att stå här och fixa mat är faktiskt bland det bästa jag vet. Vi har hittills haft en himla tur med vädret också! 


En dag när vädret inte kunde bestämma sig om det skulle regna eller vara soligt, det kom skurar ca var 10:e minut, så bänkade jag mig framför "Hughs three good things" medans jag fixade middagen. Mitt favoritprogram just nu!

Vi får låna tvättmaskin av våra snälla grannar, tack och lov. Sen så får man vara lite kreativ när det gäller hängningen. Två stolar och ett par kvastskaft.

Vår utedusch (i motljus dock). Det är en Demerx som blandar soluppvärmt vatten med kallvatten från trädgårdsslangen. Möjligheten att faktiskt kunna duscha varje dag efter en dammig, slitig dag är fantastisk. Efter att bilden togs så har vi även fixat en ställning runtom med ett hemmatillverkat draperi runt som går att dra upp omkring sig när man duschar för att vi en lite mer privat sfär...

2 kommentarer:

  1. Hej! Häftigt projekt! Ser ni har lite olika kulör på huset, den mer orangeröda tonen av slamfärgen, vilken har ni använt till den? Har ni kokat själva? Vi söker pigment för kokning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, det är den snyggaste varianten av rödfärg som vi har. Dessvärre är det inte vi dom har målat, den fanns där bakom panelen när vi tog ner den. Posta gärna igen om du hittat ett bra recept!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.