lördag 19 juli 2014

Tillfälligt stopp i bygget

Båda byggarna är för tillfället utslagna av sjukdom. En redig sommarförkylning har gjort oss sängliggande, lyckligtvis hade vi hunnit låna ut ett av barnen så det är bara ett kvar att roa i husvagnen.
Vädret bjuder dessutom på en rejäl storm så vi sitter inne och kollar på film…

Därute hade det inte varit roligt att bygga i alla fall!

UPPDATERING
Jag kom efter ett tag på att det vore synd att inte använda sig av skyfallet. Jag har länge varit orolig för att taket skulle läcka men har aldrig haft möjlighet att undersöka saken. Det händer nämligen att det är fuktigt på ovanvåningen men jag har inte kunnat räkna ut om det är kondens eller otätt tak.

Så jag dopade mig med Ipren, utrustade mig med ficklampa och stege och klättrade upp på vinden. Äventyret var värt besväret för där var kruttorrt. Ett litet undantag bara för området kring skorstenen, eller iaf där skorstenen skulle ha gått ut om den hade gjort det. Där läckte det lite men det ska vi fixa när vi murar upp skorstenarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.