söndag 14 september 2014

Gränsfors blomkruksfabrik

Ett av mina favoritställen är fabriksbutiken på Gränsfors Blomkruksfabrik i Bergsjö, inte långt från mina föräldrars hus. Förutom fantastiska blomkrukor finns också lerkärl i klassiska och nya varianter och jag längtar tills vårt Görlinge-kök står klart så jag kan 1. ställa in allt jag hittills köpt, och 2. HANDLA FLER GREJER. 

Eftersom vi spenderat helgen här i Bergsjö så är det idag mycket lockande att svänga in och kolla in vad som står i hyllorna idag. Höstväder med sol gör av nån konstig anledning att jag blir extra sugen på att handla grejer till huset...

Bilderna nedan är från en av adventshelgerna förra året. 




3 kommentarer:

  1. Ah, det här är även min favorit. Blomkrukorna har jag köpt många av men bara en glaserad spillkum. Ännu.
    Yxmuseet är också roligt att titta runt i.

    SvaraRadera
  2. Åh vad vackra dom är, deras lerkärl! Roligt med de nya färgerna och de små djupa är ljuvliga att äta en god höstsoppa ur.
    Blomkrukorna blir bara vackrare med åren, särskilt med pelargoner i!

    SvaraRadera
  3. Jag har flera krukor av de allra största, två med pelargoner i!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.